Thứ Sáu, 29 tháng 6, 2018

Waching daily Jun 30 2018

POLITIQUE - "Ce soir nous avons réussi à obtenir une solution européenne et un travail en coopération", a salué dans la nuit Emmanuel Macron après avoir bouclé un accord européen ce vendredi 29 juin au petit matin sur les migrations

Le compromis, conclu aux alentours de 4h30 du matin après neuf heures de discussions, propose notamment une "nouvelle approche" avec la création de "plateformes de débarquements" de migrants en dehors de l'UE pour dissuader les traversées de la Méditerranée

Pour les migrants secourus dans les eaux européennes, des "centres contrôlés" sont proposés, que les Etats membres mettraient en place "sur une base volontaire"

"C'est la coopération européenne qui l'a emporté", s'est félicité le président français, alors que l'Italie avait brandi la menace d'un veto tant qu'elle n'obtenait pas gain de cause, laissant planer la menace d'un fiasco européen sur le sujet brûlant des migrations

Reste que l'optimisme du chef de l'Etat n'est pas partagé par tout le monde sur la scène politique hexagonale, où les oppositions de gauche comme de droite ont vivement critiqué cet accord, pour des raisons diamétralement opposées

La droite et le RN ne voient pas la fin de "la submersion migratoire" À en croire Les Républicains, premier parti d'opposition à l'Assemblée nationale et au Sénat, cet "accord de papier" ne "changera rien" aux problèmes que posent la gestion des flux migratoires en Europe

"Je crains que cet accord européen ne soit qu'un accord de façade, destiné à faire semblant qu'on est d'accord alors qu'en réalité, on ne s'est entendu sur rien", a déclaré Laurent Wauquiez à la presse lors d'une visite du poste de frontière de Menton (Alpes-Maritimes)

"C'est pas la coopération qui l'a emporté, c'est la communication qui l'a emporté", a tranché sur Sud Radio le secrétaire général LR Geoffroy Didier en jugeant que le compromis n'endiguerait pas l'arrivée des bateaux sur le territoire européen

"Est-ce que l'accord dit et acte le fait que plus aucun bateau ne sera accepté sur le sol européen ? Non

Est-ce qu'il refuse l'idée qu'il puisse y avoir des hot spots en Europe qui évidemment va faire que des clandestins vont continuer à arriver et qu'une fois qu'ils seront en Europe ils n'en partiront pas? Non plus", regrette-t-il

La porte-parole du parti, Lydia Guirous, a quant à elle épinglé un "fiasco péniblement masqué par la surcommunication" du président de la République

Du côté du Rassemblement national (ex-FN), Marine Le Pen s'est réjouie que ses alliés italiens aient obtenu gain de cause sur la répartition des demandeurs d'asile, qui s'effectuera sur la base du volontariat et non sur des quotas obligatoires

Pour autant, estime-t-elle, ce texte "ne règle pas du tout le problème de la submersion migratoire"

Et désormais, "les pays ayant maintenant le droit de dire non, Macron sera exclusivement responsable de l'immigration de masse en France", a-t-elle tweeté

Pour son ancien bras droit Florian Philippot, partisan d'une sortie de l'Europe, l'accord est une impasse puisqu'il consacre le principe d'une coopération européenne sur le dossier des migrations

"Il suffit de lire l'accord pour voir que tous les mécanismes européens sont préservés, voire renforcés, et qu'aucune demande de protection nationale n'a été admise

Le résultat sera encore plus d'immigration", a déploré le député européen. La gauche s'inquiète pour l'accueil des migrants À l'autre extrémité de l'échiquier politique, la gauche a au contraire déploré que l'accord européen se soit uniquement focalisé sur le rejet des demandeurs d'asile

"On aura beaucoup de mal à nous expliquer qu'avec cet accord, l'Europe est sauvée

Au contraire, elle se déshonore", a réagi Ian Brossat dans un tweet. "Nos dirigeants européens sont arrivés à la seule conclusion qu'il faut mieux protéger nos frontières

Autrement dit, dissuader les demandeurs d'asile de venir. Rien sur l'accueil digne

Pitoyable", s'est désolé le chef de file du PCF en vue des élections européennes

Selon lui, l'Union européenne a dépensé depuis 2000, "sans succès", "15 milliards d'euros pour des dispositifs visant à renforcer nos frontières"

Or avec cette somme, "5000 centres humanitaires d'accueil à l'image de celui" ouvert Porte de la Chapelle à Paris auraient pu être financés, a-t-il souligné

Les dirigeants européens "ont un papier signé cette nuit à 4 heures du matin, qui sauve la face pour l'instant d'Emmanuel Macron", a renchéri le député France insoumise Eric Coquerel

Mais celui-ci ne "ne règle pas la question qui nous est toujours posée: comment nous gérons la situation de personnes qui pour des raisons économiques, climatiques, de guerre, prennent le risque de mourir en Méditerranée pour rejoindre l'Europe"

"Sur tout ce qui est tentative de répartir les migrants, de gérer l'accueil, c'est que du volontariat, donc autant dire que ça ne se fera pas", prédit-il

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Tour de France: Australia well represented with potential winner in Richie Porte - Duration: 13:45.

Tour de France: Australia well represented with potential winner in Richie Porte

The 2018 Tour de France is almost here.

Tune in for the action, stay for the scenery (or vice-versa).

This is a sporting event that has massive appeal.

It is also a complex beast which can be a little overwhelming to the casual observer.

But the basic premise is as follows: For three weeks and 21 stages, cyclists from 22 teams race around France, aiming to reach Paris on the final Sunday with the fastest cumulative time.

He who does that is the champion.

Le Tour has been part of the sporting landscape since 1903 and it captures the imagination of millions around the world each year.

What was once a Eurocentric event has morphed into a truly global celebration of cycling.

From July 7-29, 2018, the 105th edition will be contested by 176 riders and the Australian influence is likely to be significant.

With a little over a week to go before the 'Grand Départ', exactly which riders will be present is still not certain, but it is plausible that 2018 will equal the record tally of Australian starters.

To date, the highest number of Australian participants in one edition is 12; that was in 2012 when, for the first time, an Australian-registered team earned a start, and a year after an Australian won the title for the first time.

Back then, there were 198 starters (nine for each team), but a significant amendment has been made this year and there are now eight riders per team.

Some teams have announced their rider selections, others will do so in the next week.

We can assume that between 10 and 11 Australians will be at the start in the Vendée.

From an Australian perspective, the headline act is Richie Porte.

The 33-year-old, riding his third season with the BMC Racing team, has started every Tour since 2011; he is one of the favourites for the title.

Likely to be joining him at the BMC Racing Team is former stage winner (and yellow jersey wearer), Simon Gerrans — the most experienced of the current generation of Australian Tour riders who, at 38, is expected to contest the race for the 12th (and final) time in 2018.

There are 28 other Australians on teams that will be racing the Tour this year and, of this collective, four are confirmed starters (all with the Australian team, Mitchelton-Scott): Luke Durbridge (27), Mathew Hayman (40), Michael Hepburn (26) and Damien Howson (25).

The other likely starters are, in alphabetical order: Simon Clarke (EF-Drapac, 31), Heinrich Haussler (Team Bahrain-Merida, 34), Michael Matthews (Sunweb, 27), Mark Renshaw (Dimension Data, 35) and Rory Sutherland (UAE Team Emirates, 36).

Overnight it was announced Nathan Haas would not be part of the Katusha-Alpecin Tour selection.

"I'm in some of the best form and condition I can be in," he said shortly after learning the news, "so I'm finding this decision very hard".

Porte the main Australian 'GC' contender.

Richie Porte has been lauded as the most likely successor to Australia's first Tour de France champion, Cadel Evans.

Despite setbacks, the Tasmanian believes he is in better shape in the lead up to the Tour than ever before and he's comfortable with his role as leader of a strong 'GC' team.

The 'general classification' is the main prize of the Tour; there are many other categories but the 'GC' eclipses them all.

The yellow jersey denotes the leader of this classification.

(There are also green, polka-dot and white jerseys for the leaders of the points classification, climbing classification and youth classification, respectively.).

Porte has never won a stage, nor worn the Tour's yellow jersey, but he is in great shape and he's happy with the lead-up even though it has been a different approach in 2018 to his previous attempts.

"I got sick at the start of the year, in February," he said at the end of May, only days before the birth of his first child and in advance of his final race in the lead-up to July, the Tour de Suisse [which he went on to win].

"Maybe being ill at that time of year might actually be a blessing in disguise.

Instead of needing to peak several times in the season, there's been steady progress and although he beat other Tour contenders, like Nairo Quintana, at the Tour de Suisse he insists his best is yet to come.

External Link: Richie Porte Tour de France crash.

The Tour de France is the biggest event in road cycling but it's one of many races in a season that spans from January to November.

In 2018, Porte will have had 36 race days before the Tour (equal to 4,713km of competition for the year) and he's comfortable with his form 12 months on from the accident that knocked him out of contention for the yellow jersey — and out of the Tour — in stage nine last year.

"I think I just bounced," he said of the crash, before adding: "which is a good thing.

It was fast, unavoidable, and terribly violent.

One moment he was ranked fifth on GC, only 39 seconds shy of the yellow jersey, the next he was lying idle on the road after thumping into a rock wall at +/- 75km/h.

Cycling can be beautiful but it's also particularly cruel.

When things go wrong at that speed, there's not much that can be done to avoid injury.

Porte sustained fractures of a collarbone and his pelvis.

He abandoned the Tour for the first time.

But his team never lost faith.

He will be back on the start line in 2018 as the outright leader at BMC and, he says, he's ready to win.

He has recovered from his illness and the injuries from a year ago and found winning form at just the right time.

He won the Tour de Suisse a fortnight after the arrival of his son, Luca.

Porte is one of a rare breed in cycling: A 'GC Guy', but during his formative years, despite his ability, he raced in the service of others and was regarded as a 'super-domestique'.

It just so happened that he fulfilled his duties for the Tour champions in 2012 (Bradley Wiggins), as well as 2013 and 2015 (Chris Froome, both times).

In 2018, Porte is a leader at one of the stronger teams and he'll be at the Tour chasing the title as one of the favourites.

Australia is out of the World Cup — which will conclude on the day of stage nine of the Tour de France is contested — and, in the coming weeks, there's every reason for sports fans to turn their attention to cycling.

There's a lot to see — scenery and action and, possibly, another Aussie win.

The Australian contingent.

Road cycling is very much a team sport.

There is only one champion of the Tour but there are plenty of periphery prizes and chores for the domestiques of the peloton.

Here is a brief overview of the strengths of the likely Australian starters….

Simon Clarke (Victoria).

Team: EF-Drapac. Age: 31.

Winner of a stage and the King of the Mountains crown of the 2012 Vuelta a España (Tour of Spain), Clarke was a team-mate of last year's runner-up at the Tour, Rigoberto Uran of Colombia.

Their team has been renamed from Cannondale-Drapac in 2017 to EF Education First-Drapac in 2018.

A clever tactician and capable climber, Clarke will be the road captain for his US-registered team and a strong asset for Uran.

Simon Gerrans* (Victoria).

Team: BMC Racing. Age: 38.

'Gerro' was on the cusp of retiring at the end of 2017 but then he received an offer he couldn't refuse: to join Richie Porte in his quest to win the Tour.

The veteran who has won stages of the Giro d'Italia, Tour de France and Vuelta a España is one of Australia's most accomplished cyclists.

He has won stages at the Tour and worn the yellow jersey in the past but, in 2018, he will be committed to helping Porte.

Mathew Hayman* (ACT).

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✅ RTL en De Telegraaf spreken ophef over reactie Twan Huys op grap uit - Duration: 2:15.

 Dinsdagochtend ramde een busje de gevel van het De Telegraaf-pand in Amsterdam. Toen Huys de aanval ter sprake bracht op het Vereniging van Nederlandse Gemeenten-congres, reageerde Wieringa met: "Nou, dat werd tijd

"  Huys greep niet in, terwijl in de zaal gelachen werd. De presentator reageerde woensdag al dat hij het betreurde dat hij niet direct afstand had genomen van de uitspraken van Wieringa

 RTL laat vrijdag weten dat er contact is geweest tussen Huys, de RTL-directie en De Telegraaf, en dat de kwestie "uitgesproken" is

"Wat er bij Panorama en De Telegraaf is gebeurd, is ongehoord", aldus de nieuwe werkgever van Huys

 "Een aanslag op het recht van vrije meningsuiting, kun je niet anders dan veroordelen

Daar mag geen misverstand over bestaan", benadrukt RTL, dat de grap van Wieringa "misplaatst" vindt

Van den Heuvel  Eerder deze week was misdaadverslaggever John van den Heuvel van De Telegraaf niet onder de indruk van de excuses van Huys

Hij gaf aan dat hij niet meer aan wilde schuiven bij RTL Late Night, dat vanaf september door Huys gepresenteerd wordt

Volgens Van den Heuvel waren zijn collega's "woest".  Ook dat is inmiddels uitgesproken, meldt RTL

"Er zijn voor De Telegraaf geen barrières meer voor toekomstige samenwerking in RTL Late Night

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